وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

کارگروه الگوی اسلامی پیشرفت بسیج دانشجویی خراسان شمالی، بر روی تبیین و گفتمان سازی الگو نیز نقد جریان توسعه متمرکز شده است. این یادداشت، سعی در بررسی یک مغالطه رایج دارد.

اصحاب توسعه می گویند: «وقتی شما در جامعه خود شغل ندارید، چطور می خواهید خانواده را احیا کنید؟»

برای بررسی این گزاره، کافیست به توسعه یافته ترین کشور عالم، یعنی آمریکا نظر بیفکنیم. در این قبله ی عالم توسعه گراها هم برای همه مردم شغل ایجاد نشده است. نشان به آن نشان که مردم آمریکا 50 میلیون کوپن غذا دریافت می کنند. مردم کوپن بگیر آنجا شغلی ندارند؛ وگرنه با یک شغل معمولی با دو یا سه برابر کوپنی که قیمتش 1 دلار است، می توانند برای خود غذا تامین کنند.

برخی فکر می کنند این کوپن غذایی همان یارانه است؛ حال آنکه روی این کوپن 1 دلاری نوشته شده که با آن تنقلات و شراب و سیگار نمی توان خرید. این کوپن فقط برای دو وعده غذایی جهت جلوگیری از مرگ و میر داده می شود.



داستان کوپن غذا در آمریکا اگر بررسی شود، فقر مطلق 50 میلیون کوپن بگیر روشن می گردد. این یعنی توسعه ضد عدالت است.

حال ما می خواهیم با طناب پوسیده این جریان، کرکره ی احیای خانواده را به بهانه شغل، پایین بکشیم. اگر بخواهیم با متکی به این گزاره در مدیریت شهری تصمیم گیری کنیم، بی تردید نهاد خانواده متلاشی خواهد شد.

ان شاءالله در گزارش آتی کارگروه، از اهمیت نهاد خانواده در جامعه و نیز مشکلاتی که با فروپاشی این نهاد برای جامعه ایجاد خواهد شد، گزارش مستدل و مستندی ارائه خواهیم داد.

نمودار دریافت کوپن غذا به صورت ماهانه



نمودار دریافت کوپن غذا به صورت سالانه


 

پی نوشت :

وَ أَنْکِحُوا الْأَیامی‏ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ (سوره نور/ آیه 32)

مردان و زنان بی همسر خود را همسر دهید ، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را اگر فقیر و تنگدست باشند ، خداوند از فضل خود آنان را بی نیاز می سازد خداوند گشایش دهنده و آگاه است!

مطالعه و تامل در این گزاره ی ایمانی که می گوید حضرت حق وعده ی رفع فقر را به واسطه ی ازدواج داده است، ما را به این باور می رساند که چقدر با منبع وحی بیگانه ایم و چقدر در دل گزاره های مخدوش توسعه ای مستغرقیم!

جهت پیگیری تولیدات محتوایی و پرونده های موضوعی « کارگروه الگوی اسلامی پیشرفت بسیج دانشجویی خراسان شمالی » می توانید از طریق لینک زیر وارد کانال تلگرامی کارگروه شوید:

https://telegram.me/olgu_north_khorasan

  • پوریا سرداریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی