وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

امشب مجدد منزل نسرین خانومِ کوچولو بودیم؛ دختر عشایر ساکن مجتمع 1000 واحدی مسکن مهر بجنورد، که پدرش فوت شده و به خاطر زلزله و... خانواده اش در مضیقه افتاده است. دکتر محمدامین محرابی، به عنوان پزشک-دانشجوی همراه، پرونده پزشکی نسرین خانوم و نسخه ها و آزمایشاتش را مرور کرد. نقص مادرزادی قلبی نسرین، باعث شده خون کم اکسیژن در بدنش پمپاژ شود و در نتیجه، هر از گاهی تلوتلو خورد و روی زمین افتد. بارها به تهران و مشهد رفته و ماحصل بررسی ها این شده که تا زمانی که به سن لازم برای عمل جراحی قلب برسد، هر چند ماه یکبار نیازمند چک آپ با اکوکاردیوگرافی و دریافت داروی تزریقیست. مادرش برای دریافت داروی تزریقی هر سه ماه به مشهد می رود و مجبورست هزینه گزاف ۶۰۰ هزار تومان بابت تزریق هر آمپول پرداخت کند.

تا کنون هزینه ها، با کارگری مادر و مختصر یارانه و ... تامین می شده است.

حالا بنا شد آقا محمدامین با استاد متخصص اطفال دانشگاهشان (علوم پزشکی بجنورد) صحبتی داشته باشد تا آخرین ویزیت تخصص هم انجام شود؛ سپس اقدام تخصصی و دقیق برای روبراه شدن نرگس خانوم، به همت بچه ها انجام گیرد. مثل اینکه دو حالت متصور است:

یا باید هزینه عمل نسرین خانوم پرداخت شود،

یا اگر مشکل کم سنی برای عمل جدی است، باید تا آن زمان هزینه ی تزریق ها و ... فراهم گردد.

 

پ ن1: از زمانی که این مساله را در فضای مجازی منتشر کردیم، کلی شخص حقوقی و حقیقی ابراز آمادگی برای کمک مالی و غیرمالی برای درمان کرده اند. از برخی افراد کمیته امداد و بیمه سلامت، تا یکی از برادران ناجایی و بستگان دماوند نشینش، تا بسیج جامعه پزشکی و بسیج عشایری؛ این ها، حقوقی ها. حقیقی ها هم که لطف بیکرانشان در پرداخت سهم های 10هزار تومنی برای تامین مالی درمان، حدود 600 هزار تومانی را فراهم کرده است و هنوز هم پرداخت سهم ها ادامه دارد و هنوز هم پذیرای نذور مالی هستیم؛ (اگر خواستید دست به جیب شوید اطلاع دهید تا شماره کارت جمع آوری کمک های مردمی خدمتتان تلگرامی ارسال شود) قریب به اتفاق حقیقی ها، بچه های دانشجو بودند. خدا به جیب همه شان، برکت دهد ان شاءالله.

پ ن2: اگر یک فرد یا مجموعه شیر پاک خورده ای پیدا شود و ایده ای به منظور ایجاد منبع درآمد یا اشتغال برای مادر میان سال خانواده بدهد، به جای ماهی دادن به این خانواده، ماهی گیری یاد داده و کارِ کارستان را انجام داده است. (صاحب ایده ها، از طریق آیدی تلگرامی @pouriasardarian با ما مرتبط شوند)

پ ن3:به همت کمک مالی بچه های انقلابی دانشگاه بجنورد و گازکش قرارگاه جهادی خادمان ولی نعمتان انقلاب اسلامی، ان شاءالله انشعاب گاز منزل خانواده ی نرگس خانوم هم طی روزهای آتی کشیده می شود؛ اما نیازمند یک بخاری برای گرمایش منزل ایشان هستیم. کسانی که می توانند، مدد کنند. (ارتباط با آیدی فوق الذکر)

پ ن4: مسبب این مشکلات یا به تعبیری به استضعاف کشیده شدن چنین خانواده هایی، مستکبرینی هستند که با فساد اقتصادی و سیاسی، بخشی از پروژه ی مسکن مهر بجنورد را با بدترین حالت ممکن سَمبل کرده اند. لذا برای ریشه کنی مشکلات مجتمع 1000 واحدی مسکن مهر بجنورد، پیگیری حقوقی و قضایی برای برخورد با مفسدان، مهمترین اقدام است؛ والا این مشکلات خرد خانواده ها را برطرف کردن، صرفا حکم ارضای احساسات شخصی مان می شود، نه یک اقدام مجاهدانه و  عدالت ورزانه.

پ ن آخر: کیس جدیدی هم در مجتمع 1000 واحدی شناسایی شده است که بزودی و در قالب پستی با عنوان «🔸شوهر از دست داده ی طبقه ی چهار نشین🔸» خدمتتان معرفی می شود، برای اقدامات مقتضی.


  • پوریا سرداریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی