وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

جای رفقا خالی!

امروز نماز عید فطر را به آقا اقتدا کردیم. صحبت هایش بسیار روشن و صریح بود. اما بنده هم حاشیه ای جالب بر این صحبت ها دیدم که شاید نقلش برایتان خالی از لطف نباشد.

نمی دانم یادتان هست زمانی را که مثل امروز روز، اینقدر فیلم و سریال نمی ساختند؟ بالاخص که همان معدود فیلم هایی که ساخته می شد هم یا ژانر عاشقانه داشت، یا خانوادگی بود. حالا در آن حال و هوا، وقتی مثلا فیلم خشم اژدها و این تیپ فیلم های اکشن ساخته می شد، خلق الله پس از اینکه چنین فیلم هایی می دیدند، این حس را پیدا می کردند که بشدت دوست داشتند روی کسانی که ازو بدشان می آید، فنون نانچکو یا ضربات پرنده را پیاده کنند.

مثَل سخنرانی امروز آقا و نمازگزارانی که از مصلی خارج می شدند، هم چنین شرایطی بود. در فضای رخوت آلود و واداده ای که برخی آقایان برایمان به بار آورده اند، این سخنرانی انقلابی چنان روی نمازگزاران اثر گذاشت که دوستان اگر دستشان می رسید، ظرفیت این را یافته بودند که الساعه و سه سوت کاخ سفید را روی سر مستکبرین آوار کنند.

 

یک بسته پیشنهادی برای فعالین هسته ای

تصور بفرمایید در کنار این همه تلاش و تکاپو مرتبط با مباحث هسته ای، یک شیر پاک خورده ای بیاید و مفهوم قاعده ی «نفی سبیل» را با بیانی لطیف و نافذ، به عمق جان مردم بنشاند. آن وقت است که اکثر ملت، این ظرفیت را پیدا خواهند کرد که پر انگیزه و مقاوم، در برابر تمام تحریم ها و مشکلات، قد علم کنند.

 

پ ن:

نخست؛  امروز آقا در جواب اون یارو (رئیس جمهور آمریکا) که گفته بود ارتش ایران را نابود خواهم کرد! ضرب المثلی گفت که برایم خیلی تفهیم نشد (لاف زدن در غریبی)؛ اما با یک سرچ، اصل ضرب المثل و نکته ی لطیفش را فهمیدم و یک احسنت مشتی به حسن انتخاب آقا گفتم.

ضرب المثل کامل، اینست:

«لاف در غریبی، گوزیدن در بازار مسگرهاست»

توضیح اینکه درباره شخصیتی گویند که در جایی که او را نشناسند، گزافه گویی کند و لاف بیهوده زند  که من چنین و چنانم، در چنین وضعی به او می گویند: لاف در غربت و ... چون لاف در غربت باعث رسوایی او نمی شود، همچنان که صدای باد اخراجی از شخص به هنگام چکش کاری مسگران شنیده نمی شودو فرد را شرمنده نمی سازد. (برگرفته از کتاب لغات و ضرب المثل های کاشانی؛ تالیف حسن عاطفی، انتشارات مرسل)

در ثانی؛ قاعده نفی سبیل کافران بر مسلمین: بر اساس این قاعده خداوند در قوانین و شریعت اسلام هر راه نفوذ و تسلط کفار بر مسلمین را بسته است. «و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلاً؛ هرگز خداوند برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلط را باز نگذاشته و باز نخواهد نمود»، (سوره نساء، آیه ۱۴۱). بر اساس این اصل حضرت امام(ره) در تحریرالوسیله بیان می دارند:

«اگر روابط تجاری با کفار موجب ترس بر حوزه اسلام شود ترک این روابط بر تمام مسلمانان واجب می شود. در اینجا فرقی میان استیلاء سیاسی یا فرهنگی و معنوی دشمن وجود ندارد. اگر روابط سیاسی که بین دولتهای اسلامی و دول بیگانه بسته می شود و برقرار می گردد موجب تسلط کفار بر نفوس و بلاد و اموال مسلمانان شود یا باعث اسارت سیاسی اینها گردد، برقراری روابط حرام است و پیمانهایی که بسته می شود باطل است و بر همه مسلمین واجب است که زمامداران را راهنمایی کنند و وادارشان نمایند بر ترک روابط سیاسی این چنانی هر چند به وسیله مبارزه منفی باشد»، (تحریرالوسیله، امام خمینی(ره)، ج ۱، ص ۱۸۵).


لینک سایت تحلیل پرس که به این مطلب اقبال نشان داد.

  • پوریا سرداریان

نظرات  (۱)

  • عاشق ایران
  • درود بر اقا
    خوب تو دهنشون میزنه.این حرفا از توپ وتانک بهتر ضربه میزنه والان اوباما داره پیش خودش خجالتی میکشه
    لبیک یا خامنه ای
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی