وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی
تحلیلی مستند و تعجب برانگیر از آنچه در وین مکتوب شد


در انتهای یادداشت،

-         فایل PDF لاتین توافق نامه (طرح جامع اقدام مشترک) وین که مشتمل بر 159 صفحه است،

-         پاوریوینت مقایسه ی امورات پیرامون توافقات وین، لوزان، ژنو و دولت سابق، در 8 حوزه ی «نظنز، فردو، اراک، تحقیق و توسعه، نظارت ها، تحریم ها، ذخایر و تولید سانتریفیوژ»

-         و نیز فایل صوتی کامل سخنرانی حجت الاسلام نبویان در جلسه مذکور

جهت دانلود بارگذاری شده است که حتما و با دقت هر سه را ملاحظه بفرمایید.

اما برویم سراغ برخی توضیحات که قبل از گوش دادن به فایل صوتی و ملاحظه ی پاورپوینت و متن لاتین، شما را به یک سری موارد حساس می کند.

در همان مقدمه متن توافق (صفحه 4 از متن لاتین)، می بینید که تصریح شده است مفاد این طرح، اختصاصا بین ایران و طرف مذاکره است، فلذا برای سایر ملل درنظر گرفته نمی شود. گفته می شود این بند را چین و روسیه قید کرده اند تا نکند در آینده بر آنان اعمال شود!

می شود گفت با این نکته ما ضمنی پذیرفته ایم که کشوری یاغی در بین ملل هستیم که چنین الزامات خاص و همه جانبه ای برایمان تدارک دیده شده است.

در صفحه سوم پاوریونت بارگذاری شده، در بند 2 از ستون توافق وین آمده است که ریزساخت سانتریفیوژهای های اضافی نطنز باز شود و در سالن b نطنز تحت نظارت آژانس انبار شود. وانگهی در صفحه 5 ام همان پاورپوینت هم نکته ای مشابه برای فردو قید شده است. اما با یک تفاوت، ذخیره سازی زیرساخت های بازشده فردو هم در انبار نطنز بایستی ذخیره شود.

این قضیه شما را متوجه چه چیزی می کند؟

آیا جز این است که چون فردو قابل تخریب و بمباران نیست، یک چنین خواسته ای مطرح شده است؟

نکته ی بعد پذیرش پروتکل الحاقی است که در متن بدان اشاره شده است و بازرسی ها در پروتکل الحاقی این گونه است: any where, any time؛ بقیه اش با شما...

اگر عبارت futere and present را در PDF لاتین جستجو کنید، پی به یک سری تعهدات می برید که برای مدت طولانی پذیرفته شده است. خب چرا این دولت در بیش از ظرف زمانی مختص خودش تهعد داده است؟ تعهدی که به سالها پس از عمر این دولت هم کشیده می شود!

راستی آزمایی هم که متاسفانه شده است شرط برداشتن تحریم ها. به جایگاه عبارت simultaneously (همزمان با) در برش زیر دقت کنید:

تحریم های کذا و کذا لغو می شود، همزمان با...

همزمان با اجرای توافق؟ نخیر؛ همزمان با بازبینی عملکرد ایران پیرامون تعهداتش.

از عبارات توافق نامه بر می آید که نظر مجلس و شورای عالی امنیت ملی کشک است و حتی مخالف آنان اثری در توافق ندارد.

(مشروح این نکته را با گوش سپردن به فایل صوتی دریابید و بخش 27 متن توافق را به دقت بخوانید)

حتی در متن قید شده است که ماموران رسمی دو دولت، حتی در سخنرانی های عمومی شان، تلاششان را برای اجرای موفقیت آمیز این توافق بایستی به خرج دهند. حالا شاید حکمت برخی از تبریک گفتن های مسئولین به خودشان (بخوانید نان قرض دادن به هم) را بشود فهمید. حتی تقلای رئیس محترم جمهور در گرفتن تایید رهبری را. (چنان که روز بعد از جلسه دولت و رهبری پیرامون توافق وین، ایشان مجددا نامه ای به معظم له ارسال می کنند. ارسال نامه پیرامون توافق درست یک روز پس از جلسه ای با همین موضوع برای چیست؟!)

یکی از فاجعه هایی که بر سر آن توافق شده است را می توانید ذیل ستون توافق وین، در صفحه ی 11 پاورپوینت ملاحظه کنید. آنجا که برای 15 سال اجازه ی دسترسی روزانه (daily access) برای فهم «عدم وجود مواد و فعالیت های اعلام نشده!» داده شده است.

به نظر شما مواد و فعالیت های اعلام نشده چه مواردی می تواند باشد؟ این سوال را بگذارید در کنار قبول پذیرش پروتکل الحاقی و نیز جستجوی عبارت militiary در PDF لاتین توافق. پس بازرسی از مراکز نظامی امری بسیار دقیق و مطابق با مفاد این توافق نامه است!

آیا خط قرمزی ماند که رد نشده باشد؟

پ ن:

اگر تاییدات آقا مبنی بر امین بودن تیم مذاکره کننده نبود، نمی دانم الآن برداشت من چگونه بود. ولی با تایید آقا، می توان اینگونه برداشت کرد که قبول این همه عقب نشینی، شاید تنها نشات گرفته باشد از ضعف ایمان.

چرا که گرچه می دانیم توان تجهیزاتی ایالات متحده از ما بیشتر است (با قید این نکته که می دانیم  هم جزو برترین قدرت های نظامی هستیم)، اما تحقق قاعده ی نفی سبیل را اگر با عمق ایمان بپذیریم، دیگر احساس ضعف در برابر دشمن نخواهیم کرد. دیدن کلیپ وعده صادق، از اینجا هم خالی از لطف نیست.

مابقی بحث را می سپارم به دانلود و ملاحظه فایل های آپلود شده.


- متن لاتین 159 صفحه ای توافق (طرح جامع اقدام مشترک) وین را از اینجا ببینید.

- پاوریوینت مقایسه ی امورات پیرامون توافقات وین، لوزان، ژنو و دولت سابق، در 8 حوزه ی مذکور را از اینجا ببینید.

- فایل صوتی کامل سخنرانی حجت الاسلام نبویان در جلسه مذکور را از اینجا ببینید.


والعاقبه للمتقین

  • پوریا سرداریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی