وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

یادداشت تحلیلی پیرامون بیانیه #گام_دوم_انقلاب


چند سال پیش، رهبر انقلاب با الهام از آیات ۶۱ و ۶۲ سوره شعرا، اشاره به رویداد تاریخی داشتند که اینگونه بود:

«فَلَمَّا تَرَاءَى الْجَمْعَانِ» وقتی‌گروه حضرت موسی که جلو می‌رفتند و گروه فرعون که پشت سر می‌آمدند، این‌قدر به هم نزدیک شدند که می‌توانستند یکدیگر را ببینند «قال اصحـاب موسی انا لمدرکون» بنی‌اسرائیل که با موسی بودند، خوفشان برداشت، گفتند که یا موسی! الان به ما می‌رسند؛ ما را می‌گیرند و قتل‌عام می‌کنند. موسی چه جواب داد؟ «قال کلاّ» هرگز چنین چیزی پیش نخواهد آمد؛ چرا؟ «ان معی ربی» معیت این است. [گفت]خدا با من است.

جمله ای از سخنرانی امروز، ۲۹ بهمن آقا هم باز مضمونی مشابه داستان بالا را داشت که فرمودند: «از دشمن وحشت هم نکنید و بدانید که دست خدا بالای همه‌ی دست‌ها است و خداوند پشتیبان ملتی است که دین او را یاری می‌کنند.»

بالاخره در مثل هم آمده که هرکه پر طاووس خواهد، جور هندوستان کشد! البته معیت پروردگار و نصرت او در معادلات جامعه ایمانی از مهمترین متغیرهای موثر است و حضرت حق هم در جای جای کلام الله مجید (همچون مثال ابتدای متن) آن را به مومنان متذکر شده است.

از این روی، با توجه به آرمان بزرگ انقلاب اسلامی که آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است و دشمنی عمیق جریان باطل با این آرمان، باید سینه را برای طوفان حوادث ستبر کرد. از این رو است که رهبر انقلاب در بیانیه #گام_دوم_انقلاب نخستین و ریشه ای ترین جهاد جوانان را پرورش نهال امید و راندن ترس و نومیدی در خود و دیگران ذکر می کنند؛ البته امیدی صادق و متکی به واقعیت های عینی. واقعیاتی که از قضا دشمن سعی در کوچک شمردن و وارونه نشان دادن آن به مردممان دارد.

واقعیات عینی امید بخش را دیدن و در برابر دیدگان مردم گذاردن، مقدمه جهاد ریشه ای جوانان است.

یکی از واقعیات غیر قابل انکار، ظرفیت های خداداد طبیعی و مادی ایران است.

جوان مومن انقلابی، امروز باید در هر بوم و اقلیمی که هست، مجاهدانه به سمت شناخت ظرفیت های پیرامونش برود و بتواند با ابزار در دسترسش، مثل مطالبه یا کار دانشی و تشکیلاتی و ... سعی در نمایان ساختن عطایای فراوان الهی به ایران عزیز  نماید تا اولا سایه ی شوم نمی شود، نمی توانیم و نمی گذارند را از سر مردم و مسئولان در جامعه بردارد و سپس با اتکا به ظرفیت جوانانه جامعه امروز، این عطایا را در مسیر رشد اقتصادی انقلاب در گرماگرم جنگ تمام عیار اقتصادی به کار گیرد که همانا دانایی مقدمه ی توانایی است؛ باشد که این جهاد ریشه ای جوان انقلابی زمینه کسب نصرت و معیت حضرت حق را فراهم نماید و در کنار مردم امیدوار به مقصد، انقلاب را تحت انوار ولایت عظمی (ارواحنا فداه) ببیند.


راستی #جوان_انقلابی! آیا به ظرفیت های طبیعی و اقتصادی شهر و دیارت مشرف هستی؟



  • پوریا سرداریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی