وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

یادداشت تحلیلی پیرامون بیانیه #گام_دوم_انقلاب


سلامت کارگزار انقلابی یکی از شاخصه های مهمی است که پیوسته باید مورد پایش قرار گیرد. چنان که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم چنین نگاشته اند: «همه باید از #شیطان_حرص برحذر باشند و از لقمه‌ حرام بگریزند و از خداوند در این‌باره کمک بخواهند و دستگاه‌های نظارتی و دولتی باید با قاطعیّت و حساسیّت، از تشکیل نطفه‌ی فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند. »

روی صحبت این یادداشت با جوان انقلابی است که بناست در گام دوم، یعنی چله دوم انقلاب، امانت دار مسئولیت انقلاب گردد. پیش از آنکه ناظری بیرونی برای پیشگیری از فساد بر کارگزار انقلابی نظارت کند، جوان انقلابی باید با نظارت درونی، رذیله حرص را در خود بمیراند و به جای آن، حرص نبوی! در خود بپروراند؛ همانی که آیه ۱۲۸ توبه بدان اشاره می کند.

در روایت آمده است که «ادفع عظیم الحرص بایثار الزهادة» نسخه امام معصوم برای دفع حرص #زهد و بی رغبتی به دنیاست. چه بسیار کارگزارانی که به نام شان و جایگاه و تشریفات، با دست اندازی موجه! به بیت المال به #اشرافی_گری گرویدند و انحراف و غفلت تا بدانجا بر آنها سایه افکنده که این مشی را روا دانستند!

رهبر انقلاب در سال ۸۰ فرموده بودند: «کسانی که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را میبازند و زانوانشان سست میشود؛ کسانی که برای مطامع شخصی خود حاضر نیستند حرکتی که مطامع آنها را به خطر میاندازد، انجام دهند؛ اینها چطور میتوانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟ کسی که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینه‌های صلاح را آماده سازد و کاری کند که بتواند برای تحقق صلاح بایستد.»

پس جوان انقلابی که بناست در گام دوم انقلاب، زمینه ساز طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) شود، می بایست با یک سیر پیوسته و درونی، ملکه زهد در خود بپروراند تا خود را برای رویارویی با شیطان حرص آماده کند.

 

پ ن: مطالعه دو درس گفتار زیر از علامه مصباح یزدی به فهم بهتر سوژه این یادداشت کمک می کند. روی عناوین کلیک کنید:

چگونه انسانی قانع باشیم

چگونه عزیز باشیم




  • پوریا سرداریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی