وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

کلام بزرگان را باید در نعلبکی تحلیل ریخت تا بتوان نوشید

وبلاگ نعلبکی

یادداشت تحلیلی پیرامون بیانیه #گام_دوم_انقلاب


بخش عمده نابسامانی اقتصادی امروز، ماحصل معطل کردن ظرفیتهای اقتصادی کشور پشت درب مذاکراتی بود که منتهی به #برجام شد؛ برجامی که وعده های نسیه آمریکایی اش نقد نشد، بازار را نسبت به این وعده های بی پشتوانه شرطی کرد و بعد خروج یکطرفه آمریکا، امروز اروپا نیز همان فرمان آمریکایی را دست گرفته است و به پیش می رود.

ظرفیت ها معطل ماند و وعده ها بر زمین. تعهدات ایرانی نقد شد و ما وارد برزخی شدیم که ماندن در آن معطلی است و خروج از آن، سری بی کلاه.

امیرالمومنین (علیه السلام) در فرازی از نامه ۳۱ نهج البلاغه می فرمایند: «گاهی ناامیدی، خود رسیدن به هدف است، آنجا که طمع ورزی هلاکت باشد.»

تجارب پر هزینه مذکور، در کنار تمام آسیب ها و تهدیداتی که به بار آورد، فرصت بالقوه ای نیز به ما عرضه کرده است که آن، زدن گزاره ی غلط حل مشکل اقتصادی مردم با کرنش در برابر استکبار و یا به تعبیری دیگر ناامیدی از طمع خام به گره گشایی استکبار برای انقلاب اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه #گام_دوم_انقلاب میفرمایند: «اینکه کسی گمان کند که مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و #بوسه_زدن_بر_پنجه‌_گرگ است، خطایی نابخشودنی است.»

لذا با ثبت دقیق #تجربه ملموس مذاکرات برجام در حافظه تاریخی مردم، می توان انقلاب را نسبت به گزاره هلاکت آفرین امید به استکبار برای پیشرفت اقتصادی واکسینه کرد.


  • پوریا سرداریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی